Atgriezties Kristiansand

Jūras pārvadājumi: vēlamā izvēle

Neraugoties uz strauji augošajām fraktu likmēm, konteineru un kuģu trūkumu un citām līdzīgām problēmām, jo ​​īpaši pasaulē pēc COVID, kādēļ jūras pārvadājumi ir vēlamā izvēle?

 

2020. gadā, kad koronavīruss izplatījās visā pasaulē, pasaules ekonomika piedzīvoja postošu veselības un finanšu krīzi. Preču un cilvēku starptautiskās kustības ierobežojumi izraisīja būtiskus tirdzniecības un produkcijas apjoma samazinājumus (gandrīz) līdzvērtīgi tam, kas bija vērojams Otrā pasaules kara laikā. Tomēr, tā kā valdības visā pasaulē ķērās pie viena otrai palīdzības, tirdzniecības nozare tikai aptuveni gada laikā piedzīvoja neticamas pārmaiņas, kas parasti notiks 4–5 gadu laikā. Medicīnisko iekārtu, vakcīnu un citu būtisku preču transportēšana radīja lielāku pieprasījumu pēc saldētavas, ātrbojīgiem sūtījumiem un sūtījumiem ar kontrolētu temperatūru, papildus vispārējam stimulam, ko radīja tirdzniecības nozare atkarībā no produkta veida.

Šī pieprasījuma pieauguma dēļ — valstis paļāvās uz visiem iespējamiem transporta veidiem — bija redzama milzīga atkarība no jūras transporta. Neskatoties uz daudzajām problēmām, kas saistītas ar konteineru trūkumu, vietas trūkumu kuģiem vai ilgu tranzīta laiku, jūras kravas joprojām tiek plaši izmantotas.

Kas padara jūras kravu pārvadājumus par vēlamo izvēli?

Pašreizējā situācijā būtu maldinoši apgalvot, ka jūras kravu pārvadājumi ir lētāks transporta veids. Tomēr tas joprojām ir rentabls salīdzinājumā ar tā alternatīvo metodi, t.i., gaisa kravu pārvadājumiem.

Pasūtījumiem atkarībā no preces dažkārt var būt dažādas formas un izmēri, kas lielākoties (tikai) ir piemēroti transportēšanai pa jūru. Tādējādi jūras kravu pārvadājumi atbalsta nepāra dimensiju kravas.

Vissvarīgākais, jo īpaši mūsdienās, kravas nosūtīšana pa jūru palīdz jums rūpēties par vidi. Transportēšanas metode samazina oglekļa emisijas par 25-30%, izmantojot LNG vai citu tīru degvielu. Daudzi labi izveidoti kuģniecības uzņēmumi iegulda jaunos kuģos, kas spēj darboties ar tīru metānu; līdz ar to ar SDG darbināmo kuģu skaits ūdenī turpina pieaugt. Lai sasniegtu Starptautiskās Jūrniecības organizācijas (IMO) mērķi samazināt siltumnīcefekta gāzu emisijas par 50%, pasaule pievēršas citām metodēm, kā rezultātā tiek atvērts lielākais elektriskais prāmis Norvēģijā.

Tomēr, lūdzu, ņemiet vērā ka jūras pārvadājumiem jums ir jāparedz 30–40 dienu (vai vairāk) tranzīta periods atkarībā no galamērķa ostas.

Kādas ir iespējas jūras kravu pārvadājumiem?

Preču nosūtīšanai varat izvēlēties vienu no šīm iespējām:

Pilna konteinera krava vai FCL — tas parasti nozīmē, ka 20 pēdu konteinerā var ietilpt līdz 27 mt pēc svara vai līdz 25 kubikmetriem pēc tilpuma, un 40 pēdu standarta izmēra konteinerā var ietilpt līdz 25 mt pēc svara vai maksimāli līdz 55 kubikmetriem pēc tilpuma. Ja konteinera tips ir 40 pēdas augsts kubs, tajā var ietilpt līdz 60 kubikmetriem.

Mazāk nekā konteinera krava vai LCL — tas ir piemērojams, ja jūsu pasūtījums nav pietiekami liels (konteineru krava) un tas ir jāapvieno ar citiem sūtījumiem, kurus plānots nosūtīt uz to pašu galamērķa ostu.