Atgriezties Important information to all customers and relations about EU Mobility package

Svarīga informācija visiem klientiem un attiecībām par ES mobilitātes paketi

Mobilitātes pakete ir jaunais ES noteikumu kopums autotransportam.

Mobilitātes pakete ir sadalīta trīs "apakšpaketēs", un tās daļas jau ir izlaistas laika posmā no 2017. līdz 2019. gadam.

Jauno noteikumu mērķis ir regulēt kravas automašīnu vadītāju darba un atpūtas režīmus, kā arī nodrošināt vienlīdzīgu piekļuvi profesijai un vietējiem tirgiem. Pateicoties jaunajiem noteikumiem, starptautiskā kravas automobiļa vadītājam būs tiesības uz labāku komandējuma atlīdzību, īpaši, ja tirgus algas piegādes valstī ir augstākas nekā vadītāja mītnes valstī.

Jauni noteikumi, kas piemērojami no 2020. gada

  • darba devējam jāsedz autovadītāju iknedēļas nakts atpūtas izmaksas

  • atļauts ar diviem īsiem nedēļas atpūtas periodiem, jākompensē 3. nedēļas laikā.

  • autovadītājiem atgriezties dzimtenē ik pēc 4 nedēļām

  • ikdienas un iknedēļas braukšanas stundas var palielināties par vienu stundu, lai varētu nokļūt mājās iknedēļas vai ikdienas atpūtai

Galvenā daļa, kas ir būtiska autotransportam, tiks piemērota no 2022. gada februāra

  • stingrāki kabotāžas noteikumi

  • izmaiņas autovadītāju darba laika noteikumos

  • atļaujas un tahogrāfa ieviešana furgonos

  • pienākums ik pēc astoņām nedēļām atgriezt kravas automašīnas uz uzņēmuma galveno biroju

  • transportlīdzekļa vadītāja atgriešana izcelsmes valstī būs obligāta ik pēc 4 nedēļām

  • kabotāžas un trešās valsts transportlīdzekļu vadītāju algas ir tās valsts līmenī, kurā tiek veikts pārvadājums

  • stingrāki noteikumi "pasta uzņēmumiem"

  • visu Eiropas robežu šķērsojošo kravas automašīnu manuāla reģistrācija

Jauni noteikumi, kas piemērojami no 2023. gada

  • digitālā tahogrāfa ar GPS ieviešana visos transportlīdzekļos

Paredzamās blakusparādības visiem noteikumiem

  • kravu pārvadājumu uzņēmumiem, kas darbojas Rietumeiropā, interesantāk būs bāze Rietumeiropā vai Centrāleiropā, nevis Baltijā vai Dienvidaustrumeiropā

  • sagaidāms, ka vadītāju trūkums palielināsies pašreizējo vadītāju zemākas produktivitātes dēļ

  • palielināta samaksa par brīvdienām demotivēs vienādu dienu darbu gadā, kā rezultātā samazināsies viena vadītāja produktivitāte un līdz ar to būs nepieciešams nodarbināt vairāk šoferu, lai nodrošinātu tādu pašu kravas automašīnu skaitu, kas darbotos pilnu slodzi.

  • kravas automašīnu trūkums Rietumeiropā palielināsies sakarā ar atgriešanās prasībām mājās (vairāk kravas automašīnu brauc uz un no mītnes valstīm). PL uzņēmumiem tas varētu būt 2/40 dienas vai 5%, citās valstīs tas var sasniegt pat 10%

  • šoferu dienas naudu aizstās ar lielāku algu. Tas nozīmē, ka pēc mobilitātes paketes ieviešanas tiks aplikti ar nodokļiem un sociāli iekasēti 65% no algas. Pārvadātāju uzņēmumiem tas nozīmē 24% pieaugumu algu izmaksās autovadītājiem

Kā tas ietekmēs mūsu klientus

  • zemāka produktivitāte visiem vadītājiem vēl vairāk palielinās tirgus jaudu – tas atkal palielinās izmaksas un pagarinās izpildes laiku.

  • rezervācijas jāveic vēl agrāk

  • Ja iespējams, mēs iesakām jūras vai dzelzceļa kravu pārvadājumus

Tiks regulēta arī kabotāža, lai autovadītāji no ES valstīm ar augstāku atalgojumu nebūtu neizdevīgākā konkurētspējas situācijā salīdzinājumā ar šoferiem no valstīm ar zemākām algām.

Loģistikas un transporta uzņēmumiem jaunie noteikumi radīs strukturālas izmaiņas. Mazie un vidējie pārvadātāji no Austrumeiropas, visticamāk, pārorientēsies uz vietējiem tirgiem, jo ​​finansiālie izdevumi preču transportēšanai uz citām ES valstīm būs nerentabli. Tāpēc Rietumeiropā ir gaidāms jaudas trūkums, bet Austrumeiropā – jaudas pārpalikums

Lai iegūtu vairāk faktu un attīstību, noklikšķiniet šeit: https://www.iru.org/who-we-are/where-we-work/europe/european-commission-mobility-package